5 tunga skäl att anlita en copywriter

Din reklam är värd att tas på allvar, för den påverkar bilden av ditt företag. Men varför anlita en utomstående till att skriva texten?

Bland argumenten finns följande:

 

• Skrivandet

Trots att alla, förhoppningsvis, lärde sig skriva i skolan är det inte samma sak som att sätta ihop en för sammanhanget gångbar text. Det finns också människor som är skickliga på att skriva, men som ändå vill ha någon som tittar igenom texten.

 

• Tiden

Har du möjlighet att lägga ner de timmar som krävs, eller är det bättre att du sköter din huvudsyssla, som du är expert på?

 

• Distansen

Du kan ditt område. Märkligt nog följer då också risken att stå så nära ämnet att det blir svårt att beskriva det. Du kanske även frestas att ta med alla argument på en gång, vilka då kan kannibalisera på varandra.

 

• Idéerna

Fakta, struktur och logik är viktiga för en text, liksom de kreativa idéerna som kryddar texten och höjer den en dimension. En copywriter är van att tänka i andra banor.

 

• Mottagaren

En reklamtext är inte skriven för dig som avsändare, den är skriven för mottagaren. Det perspektivet kan vara lätt att glömma när man helst av allt vill visa hur fenomenala produkter eller tjänster man erbjuder.

MOBIL: 070–573 89 82    •    E-POST: AC@KCW.SE